jungle trail machu picchu - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Susanna Scholten - WaarBenJij.nu jungle trail machu picchu - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Susanna Scholten - WaarBenJij.nu

jungle trail machu picchu

Blijf op de hoogte en volg Susanna

08 April 2014 | Peru, Cuzco

Ik ben weer terug!!! Met dikke blaren op mijn voeten en een heleboel ervaringem rijker. Maar ik heb machu picchu gezien!! En ik leef nog.

Zaterdagochtend zijn we vertrokken op onze driedaags durende tocht naar macchu picchu. De ochtend begon met eem mountainbike tocht. Dus boven aan de berg werden we gedropt en zijn we samen met de gids naar benedem gegaan. (Alleen naar beneden, niet naar boven gelukkig). Het was eecht super gaaf!! Op de weg naar beneden door allemaal riviertjes. Echt heel erg leuk!! Na het mountainbiken door gereden naar de tweede activiteit:rraften. De eerste keer voor bijna iedereen, maar het was echt super leuk! !! Ook nog mogen bodyraften (buiten de boot hangen) en ook dat was echt helemaal super!!!
Na deze lange dag wilden we heel graag lekker een douche (ook al was er geen warm water) en lekker naar bed. Daarvoor moesten we nog een uurtje rijden naar een ander stadje. Geen probleem leek ons. Maar uiteindelijk bleel dat het gevaarlijkste deel van de dag te zijn. Met een ravijn op maximaal 30 centimeter afstand van het busje op een bergpad gemaakt voor eenrichting waar twee richtingen overheen gaan. En natuurlijk liepen er ook nog riviertjes over deze weg. Dus met een huilende kamergenoot naast me hebben we de tocht afgelegd. Het toppunt van de weg was waarschijnlijk wel de 'brug'. Een brug zoals in de film. Een houten brug met de breedte van één auto, zonder railings en met aan weerskanten een ravijn met beneden de rivier waarin we een paar uur geleden nog rustig aan het raften waren.
Een hele ervaring zullen we maar zeggen....
Gelukkig had de chauffeur een playlist met de meest ironisch e liedjes aanstaan. Met songsteksten als: 'we're going down' 'i'm a survivor' en nog veel meer van dat soort zinnen. Je kunt je dus voorstellen hoe het eruit moet hebbeb gezien: een busje vol mensen met een huilende een paar biddende en een paar mensen in elkaar gedoken, terwijl ik samen met rachel zo hard mogelijk meeblerde met de muziek. Geprobeerd om een paar fotos te maken van het prachtige uitzicht dat we hadde over het ravijn. Maar helaas vanwege het feit dat het donker was niet echt veel te zien.... jammer maar helaas. We hebben het overleefd.

Morgen meer over dag twee en drie. Maar voor nu ga ik eerst maar is slapen. Slaap lekker!!

Dikke kus

• 08 April 2014 - 19:16

Eja:

Wat een spannend verhaal suus, en wat ben je stoer!! Gewoon blijven zingen ...

• 15 April 2014 - 12:55

Babette:

Haha, saus je bent hilarisch. Heeeeel gaaf, jammer van de foto's maar fijn dat je het zo leuk hebt gehad:)