buenos aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Susanna Scholten - WaarBenJij.nu buenos aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Susanna Scholten - WaarBenJij.nu

buenos aires!

Blijf op de hoogte en volg Susanna

22 Mei 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve allemaal,

Pfffff wat een reis zeg. En wat een drama. Dinsdag nacht zouden we om 4 uur snachts vertrekken. Dus na iedereen maandag doei gezegd te hebben lekker naar bed. Nog nooit van mijn leven door een wekker heengeslapen enguess what? Dinsdag was de eerste keer. Nadat ik om 5 uur wakker werdgebeld als een gek naar het vliegveld. GGelukkig nog op tijd! Oed aangekomen in lima en daar moesten we 15 uur wachten op de volgende vlucht. Maar gelukkig waren we zo moe dat we heel de dag konden slapen. Althans... dat dachten we.... maddie had met een vriendin uit cusco afgesproken om even te chillen. Maar dat even chillen bleek de hele dag te zijn. Was op zich wel leuk. Lekker lima ontdekt van achterin haar auto. Lekker geluncht en daarna naar haar huis gegaan. Afgesproken dat ze ons om zeven uur op de airport terug zou brengen zodat we ruim op tijd waren. Maar rond vijf uur werd ze opeens ziek dis wilde ze eerst even langs de dokter onderweg naar de airport. Nou oke dan. Dus nadat maddie en ik een uir in de auto hadden gewacht kwam er eem bewaker naar ons toe. Dat sandra te ziek was om ons te brengen en dat we nog een uur moesten wachten voor de behandeling. Maar aangezien we nog eem uur hadden om op de airport te komen besloten we om een taxi te nemen. In de aanname dat de airport nog ongeveer 15 minuten verder was. Niet dus. De taxirit zou een uur zijn en nog duur ook. Mega stress dus weer om op tijd te komen maar gelukkig ook dit keer op tijd. Aangekomen op de airport bleel dat maddie eerst een 'fee' moest betalen voordat ze argentinie in kon. Dus mog meer stress. Dat ook geregeld en toen eindelijk naar onze gate. Na de halve dag niet gegeten te hebben gingen we ondertussen doood van de honger. Maar aangezien we geen tijd hadden alleen een slecht broodje kunnen krijgen... en toen bleel bij onze gate ook nog dat maddie door alle stress haar telefoon in auto had laten liggen... alle pech in de wereld bij ons dus.
Gelukkig in het vliegtuig nog wel wat kunnen slapen. Toen we aankwamen op buenos aires was natuurlijk onze shuttle bus er ook niet. Dus maar besloten om te wachten op de volgende. Dus toen de volgende eindelijk zou lomen was die er opeens ook niet. Wauw. Dus met chagrijnigheid van hier tot ginder toch maar een taxi genomen. Een super mooi hostel op een super locatie! Eindelijk dachten we dan te kunnen gaan slapen! Maar helaas, onzepech was nog niet op. We moesten in cash betalen en nnatuurlijk hadden we geen cash. Maddie zou betalen omdat ik de vlucht had betaald. Dus op naar een bank! Aangekomen bij de bank ging maddies magneetkaart opeens kapot... dus terig naar het hostel voor een andere kaart. Letterlijk tien minuten weg en terug bij de bank aangekomen is de bank gesloten... bij de volgende bank deden allebei onze kaarten het niet. Dus na drie banken die het niet deden dacten we dat we een kaartfout ofzo hadden. En toen wonder boven wonder toch nog een werkende bank gevonden en ons geld kunnen krijgen.
Geloof me. Na dat alles was slaap nog nooit zo hemels. Van smiddags 4 totsochtends 9 geslapen. Heerlijk!
Ons geluk is nu gelukkig eem beetje teriggekeerd. Hebben vandaag alles rondom ons hostel gecheckt en wauw. Het lijkt new york wel! Hoge gebouwen, drukke straten, fast food en zooveel mensen! Moet zeggen dat het echt ongelooflijk wennen is na cusco. Het enige dat ik echt gemist heb is vers eten. Een lekker broodje tonijnsalade bijvoorbeeld. Maar behalve dat mis ik cusco. Wat een drukte hier!
Morgen gaan we lekker naar de dierentuin en misschien vanavond naar het theater!! Heb er zin in!!!

Heel veel liefs
Suus