having fun!!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Susanna Scholten - WaarBenJij.nu having fun!!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Susanna Scholten - WaarBenJij.nu

having fun!!!

Blijf op de hoogte en volg Susanna

24 April 2014 | Peru, Cuzco

Lieve allemaal,

Long time no see! Ben erg druk geweest met vanalles. Van salsa tot vrijwilliger zijn tot pasen vieren op een rare manier.
Het vrijwilligerswerk begint me steeds beter te bevallen! De mensen zijn aardig en de kinderen zijn super schattig. In het begin was het even wennen aan de dagelijkse bezigheden in de klas, maar ben er ondertussen aan gewend geraakt! Het Spaans spreken met de kinderen is nog moeilijk. Vooral als er een valt en al huilend aan me probeert uit te leggen wat er is gebeurd. Toch heb ik het gevoel dat mijn spaans ervan verbeterd. Ik bedoel werkwoorden vervoegen is nog niet mijn sterkste punt, maar kan wel tegen de kinderen zeggen dat ze allemaal naar binnen moeten komen en dat ze hun eten op moeten eten voordat ze buiten mogen spelen. Alhoewel luisteren een beetje een probleem is voor ze en ze af en toe toch opeens naar buiten rennen...
Ik kan het erg goed vinden met de lerares, en alhoewel communicatie af en toe een probleem is komen we met handen er voeten erg ver. Het is allemaal leuker dan ik in het begin had gedacht!
Daar komt nog bij dat ik eindelijk aan de salsa geslagen ben. Na uren lang kijken naar mensen die het wel kunnen, ben ik gisteren zelf begonnen. Veel leuker dan ik had gedacht! En de muziek is heerlijk (pap, allemaal aventura muziek. You would love it).
Afgelopen week was hier heilige week, met vuurwerk en feesten en markten en twee vrije dagen. Een avond stond de hele plaza de armas vol met mensen. Maar dan ook echt vol. En allemaal doodstil. Best indrukwekkend moet ik zeggen!!