werkenwerkenwerken - Reisverslag uit Rojales, Spanje van Susanna Scholten - WaarBenJij.nu werkenwerkenwerken - Reisverslag uit Rojales, Spanje van Susanna Scholten - WaarBenJij.nu

werkenwerkenwerken

Door: susannascholten

Blijf op de hoogte en volg Susanna

03 September 2011 | Spanje, Rojales

wat een topavond!
nadat we gisteren lekker heel de dag geluierd hebben, moesten we in de avond toch echt aan het werk.
het was nog even afwachten wat we precies zouden moeten gaan doen, maar om een uur of zes kwam edgar ons halen om ons vast even uit te leggen wat we precies zouden moeten gaan doen.
toen we in het retaurant kwamen was iedereen al druk in de weer om alles klaar te maken
het feest zou eigenlijk buiten gehouden worden, maar door de regen was besloten om het toch maar naar binnen te verhuizen.
uiteindelijk besloten dat evy de bediening zou doen, en dat ik achter de bar zou helpen en dan vooral afdrogen en inladen van de vaatwasser.
toen mochten we nog even eten aan de bar samen met nog twee barmannen.
na het eten even omgekleed en besloten om vroeg te gaan zodat we nog een beetje konden oefenen voordat de eerste gasten zouden komen want er zouden 100 man komen.
ik stond dus achter de bar, en dat was echt heel erg leuk!
hard werken, maar toch leuk
na een tijdje had ik ook een beetje door hoe het achter de bar werkte, dus kon ik ook wat meer mee gaan doen, zoals afrekenen, bier tappen, drinken klaarzetten, glazen opruimen, en nog wat andere dingen die moesten gebeuren.
voordat we begonnen waren we een beetje bang dat de gasten tegen ons zouden gaan praten in het spaans, en dan zouden wij dus niks terug kunnen zeggen.
maar het bleek dat het een groep engelsen was, dus daar konden we wel mee praten.
ik moet zeggen dat het harder werken is dan je denkt, en ik heb zelfs twee blaren op mijn hand van het vele afdrogen!!!!!
na afloop alle tafels weer naar buiten gedragen en goed gezet, en daarna met z'n alle wat gedronken.
veel gevraagd over hoe het nou eigenlijk zit met dit hotel, omdat er best veel dingen waren waar wij niks van snapten zoals waar ze nou de winst op maken.
het peroneel is heel erg leuk. er zijn veel nationaliteiten onder het personeel, want ze zijn niet allemaal spaans. er zijn twee nederlanders, 4 engelsen, 1 franse, en de rest is spaans.
na gezellig gepraat te hebben werden we gevraagd om mee uit te gaan, en dat konden we natuurlijk niet afslaan!
dat was naturlijk heel gezellig!
vanavond weer een feest, en dit keer met nederlanders... ben benieuwd!
hoop dat het net zo'n leuke avond word als gisteravond!

dikke kus!

• 03 September 2011 - 11:45

Floor:

whaaaa suus weetje hoe leuk! nou lijkt een buitenlandse stage mij ook wel wat ;p
    veel plezier vanavond met het 2e feest!

xxxxx

• 03 September 2011 - 20:35

Eja:

helemaal goed!

• 04 September 2011 - 19:45

Eja:

heey meis,
    hoe was t feest van vanavond?? weer zo hard gewerkt??

• 05 September 2011 - 15:53

Babette:

WHAAAA SUUUS, wat een verhalen :)
    suuuuuuper jaloers op jou!
    heeel veel plezier nog,
    misjexxxxxxx